for my sayang

Si isteri hidangkan air dan duduk di sebelah suaminya... Suami : sayang, air ni tawar..Cuba sayang minum. Isteri : ye ke bang?? (Sambil rasa air dari cawan suaminya) Suami : (Minum bekas bibir isterinya di cawan itu) Emmm..Baru manis!!! ^^,

Monday 20 February 2012

Lelaki+Dara??? OMG

Lelaki zaman sekarang kisah ke tidak kalau wanita yang dia cadang untuk djadikan sebagai isteri tu sebenarnya sudah ditebuk tupai. Masih nak teruskan atau tidak? 
Penting ke isu dara pada lelaki zaman sekarang?
Mengikut kata-kata kawan2 aq , zaman sekarang lelaki tidak pandang dara atau tidak. Bila aq tanyakan alasan padanya. Slumber saja mereka menjawab :
“Sebab lelaki sekarang pun belum tentu 100% dara”. 
Well, era globalisasi agaknya.
Dara pun diglobal kan jugak. 1 untuk semua. Sengal betul.! HAHA~
Ini pendapat peribadi aq. Minta maaf kalau ada yang terasa yek. For me, untuk memilih wanita sebagai isteri kena berhati-hati. Jangan dipandang sangat dengan penampilan yang hebat, gaya hidup ala-ala anak raja sekalipun. Pilihlah wanita yang lelaki itu yakin boleh dibimbing.
Jangan pandang mereka untuk hari ini saja, tapi pandang mereka untuk 50 tahun akan datang. Kalau di dalam hati yakin yang wanita pilihan tu boleh dibentuk dan dibimbing..
pilihlah dia menjadi teman hidup semati. Kalau kurang yakin, fikir-fikirkanlah.
Manusia zaman sekarang, pada pandangan aq ,  terlalu memandang remeh isu ni.
Mereka membuat keputusan untuk bernikah atas alasan cinta. Hakikatnya, mereka lupa. Cinta tanpa rasa ikhlas kerana Allah, i'm sure tidak akan kemana. Cinta lebih kepada nafsu semata-mata.

No comments:

Post a Comment