for my sayang

Si isteri hidangkan air dan duduk di sebelah suaminya... Suami : sayang, air ni tawar..Cuba sayang minum. Isteri : ye ke bang?? (Sambil rasa air dari cawan suaminya) Suami : (Minum bekas bibir isterinya di cawan itu) Emmm..Baru manis!!! ^^,

Friday 23 August 2013

kebenaran dan ke redhaan

assalamualikum hai blogger semua. hari ni saya tetiba rasa rindu pada hubungan yang lama bersama haika. saya tahu saya tak boleh putarkan masa bahagia saya kembali. saya minta putus sebab saya dah tak mampu pendam perasaan rindu, sedih, pada dia. dia terlalu sibuk dan saya faham keadaan dia. (half faham).
memang susah untuk lupakan orang yang kita sayang selama 1 tahun lebih maybe sebab pernah berkongsi hati bersama dan berkongsi saat sedih,ketawa,marah bersama . siapa yang tak sedihkan? tipu kalau kata tak menagis :) mungkin dah tiba masanya dia mencari kebahgian dia. dan bukan dengan saya.  dia ada pengganti saya, saya terseyum melihatnya. kebahgian milik mereka :) jodoh pertemuan di tangan Allah. saya percaya, kalau jodoh bersama tak akan kemana, jika jodoh yang tertulis kemas di Luh Mahfuz itu bersama dia. ia tetap akan bersama,
tapi kalau bukan. .
Redha ada dalam hati ini.Perasaan cinta itu bukannya harus di ‘delete’ tapi perlu di ‘hidden’kan untuk sementara waktu sehingga tiba waktunya untuk di ‘approve’ oleh yang halal bagi saya. jika nama awak, . tertulis di luh mahfuzd untuk diri saya. saya percaya rasa cinta itu akan Allah tanamkan dalam diri kita. tugas saya bukan mencari diri awak, tetapi mensolehkan diri saya. Wahai seseorang yang telah tertulish di luh mahfudz saya, imam saya atau ayah dari anak- anak saya, awak yang bersamai perjalan saya nanti. .saya percaya awak sedang memperbaiki diri awak, memantaskan diri awak untuk jadi imam bagi tulang rusuk awak dan buah hati awak kelak. doa saya pada awak wahai haika, semoga awak bahgia sehingga ke jannah Allah dan awak menanti isteri tercinta awak sebagai Bidadari syurga dan peneman di syurga kelak. saya bahgia melihat awak sekarang tersenyum. sabar dan tabah bila bercinta, jaga air mata awak itu.cukup air mata awak mengalir untuk Allah dan ister tercinta. sabar dengan pasangan, jangan lupa solat istiqarah jodoh :) insyAllah ada petunjuknya. . . maaf saya hulurkan jika selama 1 tahun lebih saya sakiti hati kecil awak, bukan niat untuk menghina atau marah tanpa sebab. saya marah awak sebab nak awak yang terbaik. sekarang saya pula yang rindu nak marah awak :D dan berlawak bersama awak. ingat pesaan saya dulu, jangan kejar duniawi sangat. nanti apa yang di kejar tak dapat yang di bawa berciciran :) saya nak ucapkan terima kasih awak bimbing saya walaupun seketika, walaupun kita tak pernah bersua muka, saya hargai jasa awak,moga Allah membalasnya kelak. Alhamdulilah sekrang saya sedang meniti hari demi hari dengan indah. masyAllah. salam ukhuwa fillah abadan abada pada awak dan kekasih tercinta :D 




ikhlas warkah ku


untuk sahabat ku tercinta Tengku Haika Khlish Bin Tengku Mazlan. 

No comments:

Post a Comment