for my sayang

Si isteri hidangkan air dan duduk di sebelah suaminya... Suami : sayang, air ni tawar..Cuba sayang minum. Isteri : ye ke bang?? (Sambil rasa air dari cawan suaminya) Suami : (Minum bekas bibir isterinya di cawan itu) Emmm..Baru manis!!! ^^,

Wednesday 29 August 2012

adap dan sunnah Rasulluah saw

Abu Hurairah ia berkata; Seorang lelaki datang kepada Nabi shallallahu 'alaihi wasallam, lalu beliau memberi motifasi kepadanya (untuk beramal dengan sesuatu). Seorang laki-laki di antara kami berkata; "Aku mempunyai seperti ini dan seperti ini." Abu Hurairah berkata: Maka tidak seorang pun yang ada di majlis tersebut kecuali ia bersedekah kepada Nabi baik sedikit maupun banyak.

Kemudian Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam pun bersabda:
"Barangsiapa membuat sunnah(perbuatan) yang baik, kemudian sunnah itu menjadi teladan, maka ia akan mendapatkan pahala amalnya secara sempurna berserta pahala orang yang mengikutinya tanpa mengurangi pahala mereka sedikitpun.

Dan barang siapa membuat sunnah(perbuatan) yang buruk, kemudian sunnah itu menjadi teladan, maka ia akan mendapatkan dosa dari perbuatannya secara sempurna beserta dosa orang yang mengikutinya tanpa mengurangi dosa mereka(yang mengikut) sedikit pun."

Semoga amal kebaikan kita menjadi sebab kebaikan bagi orang lain juga...

No comments:

Post a Comment