for my sayang

Si isteri hidangkan air dan duduk di sebelah suaminya... Suami : sayang, air ni tawar..Cuba sayang minum. Isteri : ye ke bang?? (Sambil rasa air dari cawan suaminya) Suami : (Minum bekas bibir isterinya di cawan itu) Emmm..Baru manis!!! ^^,

Sunday 21 October 2012

Izah Rindu Mak

assalamualikum w.b.t ku ucapkan pada pembaca pembaca blog sekalian..aku sekarang berada di gombak KL dan aku rindu sangat kampung halaman ku di melaka..dan rindu pada mummy tercinta..bila la dapat peluang nak balik haiiyy bila dah berada di negeri orang kena la jaga dri dan tingkah laku..di KL nisemua barang mahal2 so aku kena la bajet2 sebabxnak mintak mak dan abah duit lagi...sementara nak tunggu PTPTN ni aprove so aku kne la jimat dan macam macam dugan ku dapat bila sampai di negeri orang...orang tipu ku,kenakan ku dan macam2 lagi..syukur alhamdulilah ku tetap sabar dan sentiasa ingat pesan2 mak pada ku..aku duduk hostel yang bernama "ASRAMA PUTERI".kat cini owner dia bernama Pak Mail.pak mail ni banyak kelentong orang termasuk la aku....nak di jadikan cerita aku ni new intake kat hostel die ni so mybe die nak tipu aku jugak kot.andtipu die xmenjadi..sewa bulan 10 ni aku tak bayar sebab saja nak sakitkan hati pak mail kuangkuang...so semenjak dua menjak ni pak amil dah keluarkan NOTIS!! baru yang berbunyik "pada 18/10/12 SEMUA PENGHUNI ASRAMA PUTERI MESTI ADA KAD KENDERANA"dalam hati aku cakap sebelum aku masuk tak ada pulak kau nak keluar kan notis2 bagai ni..saja nak cari "duit poket"lebih la tueww..so aku dah la tak bayar sewa bulan ni and atmedially la aku tak akan dapat kad tu..so aku pun mulakan kan la berjalan kaki ke kolej setiap pagi hingga la petang...hanya allah je la yang tahu jenis orang yang macam pak mail dan driver die "ABEH KELATE"ni..


susah senang ku harungi juga sebab ku sekarang berada jauh dari mak abah..dan apa yang mak ajar dulu tentang masak,basuhpakaian,kemas rumah semua ku gunakan sekarang..aku duduk disini harus la bajet2..bila nak bajet aku akan masak di hostel dan beli barang2 dapur seperti selalu ku lakukan diruma melaka...tapi disini ku beli barang semua share sebab semua orang dalam bilik ni menggunakan barang2 itu....

family kekadang,tanya ku ada tak duit poket,sedangkan ku tiada duit tapi ku katakan ada kerana tak nak menyusahkan orang sekeliling ku lagi...dan ku tak nak orang bercerita bila ku meminjam walaupun dengan adik beradik...kerana ku tak nak nama ibu dan ayah ku orang caci belakan hari kelak.....kepada mak k,ku amat merindui mu ibu..bila anakmu ini merindui mu ku akan melihat dan menggunakan minyak angin yang ibu ku beri waktu hari ku ingin meninggalkan rumah di melaka..kerana minyak tu ku selalu gunakan untuk menyapu dibadan2 ibu ku..dan ku rindu sangat nak bergurau senda dengan ibu ku..walaupun ibu ku mungkin tak merestui ku masuk ke kolej ini,dan marah ku tapi ku tetap sayang ibu ku dan ayah ku....pada hari ke-6 ku berada di hostel ku menelefon ibu dan ingin bertanyakan khabar..tetapi ibu ku memarahi ku kerana menelefonnya.ku begitu sebak dan terus mengucapkan assalamualukum dan memutuskan talian.ku menagis sendrian dan mengenangkan apa dosa yang telah ku lakukan pada ibuku sampai ibu ku tak mahu mendengar suara anaknya ini...sampai sekarang ku serba salah mahu pulang ke kampung atau tidak...aku tak pernah lupa mendoakan ibu dan ayah ku.....iza sayang mak dan abah..ku rindu gelak tawa bersama akak ku ain,ku rindu nak masak sama-sama dengan akak ku ain,kemas rumah dengan dia,dengar lagu sama-sama,sengal sama-sama....rindu nak borak2 dengan mak,cium pipi mak,tangan mak..tapi mungkin mak dah benci melihat ku lagi..siapa tahu hati ibu kan?hanya allah je yang tahu...ku sentiasa merindui keluarga tercinta.walaupun masalah silih berganti dalam keluarga ku..ku tetap mendoakan keluarga ku sentiasa bahagia sehingga akhir nya amin....


ini la kisah ku 

Tumblr_mb2yssruco1qaeynmo1_500_large
lovely mummy


Tumblr_ljkctqnnai1qiugp0o1_500_large
iza sayang mak




No comments:

Post a Comment