for my sayang

Si isteri hidangkan air dan duduk di sebelah suaminya... Suami : sayang, air ni tawar..Cuba sayang minum. Isteri : ye ke bang?? (Sambil rasa air dari cawan suaminya) Suami : (Minum bekas bibir isterinya di cawan itu) Emmm..Baru manis!!! ^^,

Saturday 20 April 2013

Arca di jiwa

cinta?apakah yang bermain di benak fikiran kamu?bila disoal bab cinta apakah jawapan yang bakal keluar dari bibir mungkil mu?bagi ku cinta ada la suci..
cinta pekara yang sentiasa di sebut2 oleh remaja,orang dewasa,pekerja,tukang sampah,guru,dan sebagainya...semua orang mengenali cinta.tapi tidak mengerti apa itu cinta...sama seperti diri ku ini..hanya tahu menilai cinta,tapi tidak pernah menyelam di dasar cinta.bagi ku cinta ibarat pulau yang  indah.
dihiasi dengan pepohon indah,air laut yang membiru,ikan-2 berenang bebas melepaskan sayapnya.
aku tidak pernah sempat atau cukup masa utuk meneroka pulau cinta ini.aku hanya melihat zahir pulau ini tapi tidak pula aku melihat batin pulau ini...
hati?hati ku selalu berbisik......bisik...bisik....dan terus berbisik pada aql ku...
hati ku memerlukan tempat yang sunyi,tempat yang indah,tempat yang dimana hati ku rasa SELAMAT....
hati ku selalu berbica,yang aku tidak pernah keseorangan....aku masih punya pencipta ku iaitu ALLAH S.W.T. 
setiap kali aku merindui kamu.
hati ku berbisik kecil...
Ma fi qalbi ghairullah.....
hati dan jiwa ku ibarat warna yang bercampur.....merah,kuning,hijau,hitam,biru.
warna ini sudah sebati dalam jiwa ku yang penuh dengan bicara halus..
aku perlukan seorang yang mampu melindungi hati ku.....
kamu ku harapkan.aku merindui kamu...
selama hayat ku ada...selagi mata ku tidak terpejam rapat..aku mahu melihat kamu berpakaian serba indah,berbaju melayu putih...
menyarungkan cincin di jari ku...
daku mahu kamu halalkan cinta ini....aku mahu ke syurga allah bersama kamu....
aku tahu ini amat berat bagi kamu...tapi jika aku tidak kesampaian...
aku harap kamu mampu menjadi kahlifah yang berjaya dan memipin wanita iaitu isteri kamu ke jannah allah s.w.t....
aku punya impian yang bergunug tingginya....
setiap kali kamu meninggalkan daku keseorangan.....air mata ku mengalir sehingga ku terlena..
aku menunggu kamu dari terbiknya fajar hingga munculnya bulan mentari...
kamu tidak pernah pulang disisi ku....kamu terlalu leka mengejar duniawi ini...
bagi ku dunia ini cuma hiasan yang terlalu indah...dunia yang berkelana...
aku terlalu letih mengejar kamu...mengejar dan terus mengejar...
aku terlalu rindukan kenangan bersama mu.
aku terdampar di pulau sepi.pulau yang dahulu penuh keriangan,penuh warna warni yang menceriakan....tapi setelah sekian lama kamu menghilang.
pulau sepi di hati ini usang,seusang diri ku ini...aku menunggu kamu di pulau sepi ini selama setahun setengah...
kamu tidak pernah pulang...ku berharap,dan terus berharap.....
jiwa ku berkelana....
kamu mula menjauhkan diri....kamu membina Tembok yang kukuh ! dan tembok itu memisahkan aku dan diri kamu..puas ku mencari apakah silap yang telah ku lakukan pada mu....
aku merindui detik indah kita bersama..walau pun kita bercinta...tapi batas dan benteng dosa dan pahala,halal dan haram tidak pernah ku terlepas pandang.
tidak pernah aku jatuh ke jurang itu.
ilmu pendidikan, ajaran ibu dan ayah tidak sesekali daku lupakan...
aku tidak mahu menjadi seorang hamba allah yang hina...
sampai di sini sahaja warkah daku kepada mu...wsalam

No comments:

Post a Comment