for my sayang

Si isteri hidangkan air dan duduk di sebelah suaminya... Suami : sayang, air ni tawar..Cuba sayang minum. Isteri : ye ke bang?? (Sambil rasa air dari cawan suaminya) Suami : (Minum bekas bibir isterinya di cawan itu) Emmm..Baru manis!!! ^^,

Friday 27 July 2012

Kepada Bakal Suami ku

Boleh ke awk mencintai saya hingga ke tua?boleh ke awk mencintai saya tanpa rahim saya?boleh ke awk mencintai saya hingga saya membenci awk?boleh ke awk mencintai saya tanpa mata saya?boleh ke awk mencintai saya tanpa saya dapat mendengar luahan kata kata awk setiap hari?boleh ke awk menjaga saya yang berkudis satu badan?boleh ke awk mengelap badan saya yang penuh dengan nanah,darah merata rata,berbau busuk?boleh ke awk menjaga saya dan melayan kerenah si cahaya mata awk dalam satu masa?boleh ke awk menerima saya seadanya?boleh ke awk berkorban demi saya?boleh ke awk gadaikan segala yang awk ada untuk megubat penyakit saya kelak nanti?boleh ke awk bimbing saya?boleh ke awk meluruskan jalan saya yang"berliku liku" ni?boleh ke awk mencintai saya jika saya tak dapat memberikan awk khalifah allah?boleh ke awk memikul tanggungjawab sebagai ketua keluarga yang terbaik?boleh ke awk membimbing/menjaga/mengajar cahaya mata awk jika tanpa saya berada disamping awk?boleh ke awk memikul semua tu wahai bakal suami ku?lengkapkan la ilmu didada dan belajar la dari org yang lebih awal makan asam garam hidup berumah tangga.supaya kita tidak sesat dan tidak terumbang ambing dalam meneraju masjid yang bakal kita bina.kita bakal punyai cahaya mata dan bakal menjadi ibu dan ayah mereka.banyak cabaran akan kita lalui bila mereka lahir melihat matahari dan kita akan membesarkan mereka dengan kasih sayang.pelbagai cabaran yang bakal allah s.w.t beri selama kita menunggu mereka dewasa.wahai bakal suami ku,ingatlah kita adalah hamba-Nya yang berakal.pikirlah secara berakal supaya masjid yang dibina tidak runtuh dek fitnah org,ketidak sabaran kita menjalani liku liku berumahtangga.hanya itu sahaja yang mampu saya bakal isteri awak meminta pada awk wahi bakal suami ku yang tercinta.

No comments:

Post a Comment